Všeobecné obchodní podmínky internetového
obchodu pramicerr.cz
I.
Základní ustanovení
Tyto
všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní
podmínky“)
jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský
zákoník (dále jen „občanský
zákoník“)
Obchodní
podmínky upravují základní pravidla, za kterých budou uzavírány
a realizovány kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím
internetového obchodu pramicerr.cz mezi prodávajícími
(specifikováno v oddílu II. Údaje o prodávajících) a kupujícím.
V případech, kdy je zboží objednáno kupujícím v rámci jeho
podnikatelské činnosti (tzn. v objednacím formuláři bude
vyplněno IČ), se ustanovení těchto všeobecných obchodních
podmínek nepoužijí a smluvní strany sjednávají, že jejich
vztahy se řídí obchodním zákoníkem.
II. Údaje
o prodávajících
Rostislav Růžička, Myslibořice 218, 675 60 Myslibořice, IČ: 09571795, zapsán v živnostenském rejstříku MěÚ Třebíč
Provozovna:
Hladov
602,
675 55 Hrotovice
III. Předmět
prodeje, ceny
zboží
Předmětem prodeje jsou ocelové pramice včetně příslušenství a doplňků, kterými jsou např. rošty, vesla, komory proti utopení atd., (dále jen "doplňky") tak, jak jsou rozlišeny v nabídce internetového obchodu pramicerr.cz.
Veškerá
prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je
informativního
charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu.
IV. Objednávka
zboží
Kupní smlouva je uzavřena na základě objednávky kupujícího učiněné přes e-mailovou adresu a přijetím této objednávky prodávajícím (vyplněním objednávkového formuláře bez registrace). Přijetí objednávky je kupujícímu potvrzeno na emailovou adresu, kterou kupující uvedl ve své objednávce. Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito všeobecnými obchodními podmínkami. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. V emailovém přijetí objednávky prodávající specifikuje dodací a platební podmínky. Prodávající si vyhrazuje právo z provozně technických důvodů (změna ceny, nedostatek zboží na trhu a podobně) změnit dodací a platební podmínky. V tomto případě, bude kupující prodávajícím kontaktován formou emailové pošty a k uzavření smlouvy dojde až přijetím takto změněného návrhu kupní smlouvy ze strany kupujícího rovněž formou emailové korespondence.
Pokud je prodávající schopen dodat pouze některé zboží z učiněné objednávky, bude kupující informován prodávajícím emailovou poštou nebo telefonicky.
V případě,
že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího
při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě nebo
v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat
kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani
v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické
potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních
podmínek. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez
zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu
pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový
návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě
uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na e-mailovou adresu
prodávajícího.
V. Kupní
cena a platební podmínky
Kupní cena za jednotlivé zboží je uvedena v potvrzené objednávce.
Podle
zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit
kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou
tržbu u správce daně online, v případě technického
výpadku pak nejpozději do 48 hodin
VI. Úhrada
nákladů za dodání zboží a montáž
Kupující si může zboží vyzvednout přímo na adrese provozovny. Prodávající se zavazuje kupujícímu doručit na svoje náklady objednané zboží na adresu uvedenou v objednávce a kupující je povinen toto zboží přijmout. Doprava zdarma se vztahuje pouze na doručení pramice s příslušenstvím po České republice.
V
případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží
doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v
objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s
opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným
způsobem doručení.
VII. Způsob
platby
Kupující hradí cenu za objednané zboží prodávajícímu hotově při převzetí zboží. Pokud je cena objednávky vyšší, vyhrazuje si prodávající požadovat po kupujícím zálohu. O tomto způsobu platby by byl kupující bezprostředně po přijetí objednávky prodávajícím informován. Výše zálohy by byla stanovena individuálně při telefonickém hovoru a následně potvrzena přes emailovou korespondenci. Pokud by kupující se zasláním zálohy nesouhlasil, může kupující i prodávající od kupní smlouvy odstoupit. V případě, že kupující se zaplacením zálohy souhlasí, pošle dohodnutou částku prodávajícímu na účet, který prodávající uvedl v emailové korespondenci. Po připsání částky na účet je zakázka předána do výroby. Doplatek ceny zaplatí kupující hotově při předání zboží.
Prodávající
vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je
přiložen k dodávanému zboží.
Kupující
nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny
za zboží, nejdříve
však převzetím zboží.
Odpovědnost
za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na
kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl
kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní
smlouvou tak neučinil.
VIII. Poučení
o možnosti odstoupení od kupní smlouvy
Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svou podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů ode dne převzetí zboží, s výjimkou atypického zboží vyrobeného dle přání zákazníka, tzv. „na míru“. U zakázkové výroby nelze uplatnit nárok na vrácení zboží do 14. dnů bez udání důvodu (§ 1837 písm. d/OZ).
Pokud
se kupující rozhodne odstoupit od smlouvy, učiní tak písemnou
formou (e-mailem) nebo telefonicky. V případě platného odstoupení
od smlouvy ze strany kupujícího, bude kupní cena vrácena
kupujícímu prodejcem do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Při
odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu, hradí
dopravné a balné zpět k prodávajícímu v plné výši kupující.
Kupující
nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to
i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou
povahu obvyklou poštovní cestou. Kupující
se zavazuje vrátit zboží ve stavu, jak mu bylo dodáno, tzn.
kompletní, s veškerou dokumentací a příslušenstvím,
nepoškozené a neužívané, s dokladem o jeho koupi a řádně
zabalené, aby nedošlo k poškození.
Odstoupí-li
kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit
přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu
kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu
odeslal.
Prodávající
je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání
zásob, nedostupnosti zboží, nebo když výrobce, dovozce nebo
dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající
bezodkladně informuje kupujícího prostřednictvím e-mailové
adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od
oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní
prostředky včetně nákladů na dodání, pokud
od kupujícího
nějaké
na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě
způsobem určeným kupujícím.
IX. Záruční
doba a
reklamace
Záruční doba na výrobky činí 24 měsíců ode dne dodání zboží. Na doplňky je záruční doba 24 měsíců, pokud není prodávajícím stanoveno jinak. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou dodavatel vyřizuje reklamaci ze strany kupujícího.
Záruční doba na zboží dodané kupujícímu a vyrobeno jiným výrobcem (doplňky) se řídí podmínkami tohoto výrobce.
V
případech, kdy není k dodanému zboží přiložen záruční
list, je dokladem k uplatnění záruky faktura na dodané zboží
spolu s potvrzením o jeho úhradě nebo pokladní doklad.
Prodávající zodpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Povinnosti
z vadného plnění má prodávající nejméně v takovém rozsahu,
v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. Kupující
je jinak oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u
spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
V případě osobního odběru zboží je kupující povinen zboží překontrolovat při jeho převzetí a případné zjevné vady je povinen ihned uplatnit u prodávajícího. Pozdější reklamace zjevných vad nebudou dodavatelem uznány.
V záruční době lze reklamovat vady zboží. To se ovšem netýká vad způsobených samotným kupujícím či jinou osobou, případně nevhodným užíváním zboží k účelům, pro které není zboží určeno.
V případě osobního odběru zboží je kupující povinen zboží překontrolovat při jeho převzetí a případné zjevné vady je povinen ihned uplatnit u prodávajícího. Pozdější reklamace zjevných vad nebudou dodavatelem uznány.
V záruční době lze reklamovat vady zboží. To se ovšem netýká vad způsobených samotným kupujícím či jinou osobou, případně nevhodným užíváním zboží k účelům, pro které není zboží určeno.
Právo
reklamace je kupující povinen uplatnit na adrese provozovny
prodávajícího Hladov, 675 55 Hrotovice, tel. 602 550 969. Za
okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající
obdržel od kupujícího reklamované zboží.
Prodávající
je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy
kupující uplatnil reklamaci, co je jejím obsahem a jaký způsob
jejího vyřízení požaduje. Dále prodávající vydá kupujícímu
potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně
potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Pro případ
zamítnuté reklamace prodávající vydá kupujícímu písemné
odůvodnění tohoto zamítnutí.
Prodávající vyřídí reklamaci do 30 dnů ode dne doručení zboží na uvedenou adresu.
Reklamace u zboží dodané kupujícímu od jiného výrobce (doplňky), kupující kontaktuje prodávajícího, který zboží dodal a ten reklamaci kupujícího může předat výrobci s adresou a telefonickým spojením. Kupující je povinen sdělit svoji kontaktní adresu.
Pro urychlení reklamace může prodávající požadovat o zaslání např. fotodokumentace či videa o poškozeném zboží.
Běh
lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že
prodávající neobdržel veškeré náležitosti potřebné pro
vyřízení reklamace (např. části zboží). Prodávající je
povinen si vyžádat doplnění chybějících náležitostí od
kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta pro vyřízení
reklamace je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných
podkladů kupujícím.
Po
vyřízení oprávněné reklamace se záruční doba prodlužuje o
dobu trvání reklamace. V případě neoprávněné reklamace se
záruční doba neprodlužuje. Byla-li reklamace zboží v zákonné
záruční lhůtě vyřízena výměnou zboží za nové, začne
záruční doba běžet znovu od data vyřízení reklamace. Doba
trvání reklamace se počítá od následujícího dne po uplatnění
reklamace do dne vyřízení reklamace, tedy doby, kdy byl kupující
povinen věc převzít.
X. Dodání
zboží
Termín dodání zboží bude dohodnut vždy při odsouhlasení objednávky. Prodávající si vyhrazuje právo termín dodání případně prodloužit v návaznosti na pozdním dodání materiálu, atd. Tuto skutečnost oznámí včas kupujícímu e-mailem nebo telefonicky.
XI. Doručování
Smluvní
strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně
doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
Kupující
doručuje prodávajícímu korespondenci na e-mailovou adresu
uvedenou
v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje
kupujícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v
objednávce.
XII. Osobní
údaje
Všechny
informace, které kupující při spolupráci s prodávajícím
uvede, jsou důvěrné a bude
s
nimi tak zacházeno.
Pokud kupující nedá prodávajícímu
písemné
svolení, údaje o kupujícím
nebude
prodávající
jiným způsobem než za účelem plnění ze smlouvy používat,
vyjma e-mailové adresy, na kterou mohou být zasílána obchodní
sdělení, neboť tento postup umožňuje zákon, pokud není
vysloveně odmítnut.
Tato sdělení se mohou týkat pouze obdobného nebo souvisejícího
zboží a lze je kdykoliv jednoduchým způsobem (zasláním dopisu,
e-mailu nebo proklikem na odkaz v obchodním sdělení) odhlásit.
Prodávající
se zavazuje shromažďovat a užívat osobní data spotřebitelů v
souladu s platnou právní úpravou.
Objednáním zboží kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů dle zákona č.101/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů a nařízení (GDPR). Osobní údaje budou použity pro uzavření objednávky, výrobu, komunikaci a přepravu objednaného zboží vč. předání nezbytně nutných údajů externímu přepravci, a pro případné zasílání akčních nabídek, katalogů a novinek.
Objednáním zboží kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů dle zákona č.101/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů a nařízení (GDPR). Osobní údaje budou použity pro uzavření objednávky, výrobu, komunikaci a přepravu objednaného zboží vč. předání nezbytně nutných údajů externímu přepravci, a pro případné zasílání akčních nabídek, katalogů a novinek.
XIII. Mimosoudní
řešení sporů
K
mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy
je příslušná Česká obchodní inspekce se sídlem Štěpánská
567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová
adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů
on-line nacházející se na internetové adrese
http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při
řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní
smlouvy.
Evropské
spotřebitelské centrum Česká republika se sídlem Štěpánská
567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa:
http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze
dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line
a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice
2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů
on-line).
Prodávající
je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského
oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své
působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní
inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad
dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele.
XIV. Zvláštní
ustanovení
Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
Prodávající
není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování
ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského
zákoníku.
Všechna
práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména
autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek,
filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a
prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat,
upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část
bez souhlasu prodávajícího.
Prodávající
nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích
osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v
rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání
internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít
negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost,
která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně
zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další
součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový
obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým
způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
Kupující
tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu §
1765 odst. 2 občanského zákoníku.
Kupní
smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím
v elektronické podobě a není přístupná.
Znění
obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat.
Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé
po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
Tyto
obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1. 11. 2020